söndag 31 juli 2016

Här är det som vanligt.


Hej på er alla.
Ja så har denna veckan tagit slut. Vad fort det går. Redan 1 augusti i morron. Man kan ju bara hoppas på några fina soliga dagar till innan hösten kommer. Fast hösten kan ju också vara fin, men sen kommer kylan. Usj. Det enda bra med vintern är Julen som jag älskar :) Och alla Tomtar.....hihi

Ja, vad händer här på Per Andersgården då? Tja, inte så mycket. Jag har plockat röda o svarta vinbär idag, lite hallon och krusbär. Det ska jag göra saft av. Sen har jag tagit upp alla potatisar och planterat gräslöken i en av pallkragarna. Jordgubbarna ska i den andra i morron. Smakade på några av tomaterna idag och de var så söta och goda. Nu väntar jag bara på att de som är kvar ska bli mogna. Gräslök och persilja har jag fryst in i mängder. Och i år blir det massor av äpplen, men tyvärr inte så många plommon som förra året.
Kattungarna växer och blir så stora och gulliga. De busar och leker och "dödar" mina blommor....haha, men huvudsaken är att de är rumsrena och går på lådan. Ja just nu har jag tre stycken lådor så kattsand går det åt i mängder. Idag är de 8 veckor så om 4 veckor ska de lämnas till sina blivande hem. Alla utom Linus som vi ska ha kvar. Sen ska Smulan kastreras och även Linus när han är gammal nog. Inga fler kattebebisar här inte :)
Dixie och Linus gillar att sova i tvättkorgen.

Här är kattungarnas pappa. Han är här varenda dag. Från morron till kväll.

Så börjar ju snart kräftfisket. Andra fredagen i augusti. Vätterkräftor är ju bara såååå goda, mums. Hoppas det blir många, men det vet man ju aldrig. Vi har ju en del kvar från förra året så kräftskivan är räddad ;)
Hmmmmm......tur det inte är såhär...brrrrrr

Sen måste jag bara skriva om en vän som försökte ta livet av sig i fredags. Jag förstår hur du har det och hur ensam du är. KOM HIT. Du är välkommen och vi har plats. Det är ju inte så långt att köra. Jag skulle tycka det var görskoj om du kom. Här har du inga krav utan du gör som du vill.

Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar