tisdag 27 oktober 2015

Välkommen Smulan.

Hej på er alla.
Ja nu är hon här, min lilla Smulan. Lite rädd och osäker ännu och saknar nog sina syskon.
Jätteduktig är hon och går på lådan så det var inga problem. Leker och busar. Äter bra.
Och så söt hon är.
Smulans första dag här.

Hungrig och törstig var hon och kastade sig över maten direkt :)

Lite lek o bus.

Hon gillade denna.


Jag har ju varit i Vänersborg/Vargön i drygt en vecka och passat lilla Millan och Molly så June kunde åka bort en tur till Turkiet med sin väninna. Söndag när jag åkte hem var Smulan leveransklar så hon fick komma med.
Ja på tal om att sakna sina syskon så vet jag hur det är, men allt ska inte bara gå åt ett håll som det alltid har gjort. Nu är måttet rågat för min del.
När jag var hos June och gick in på Facebook fick jag en smärre chock.
INGEN bryr sig någon gång om att informera mig. Ska inte behöva läsa på Facebook om vad som händer min familj.
Jag känner mig både arg, ledsen och utanför. Och den person det nu handlade om har alltid varit den som hela tiden sagt: "Jag älskar dig syrran och vi måste alltid hålla samman. Du är den ända som bryr sig."
Nu känns det för mig som bara skitsnack, lögn och falskhet. Orkar inte med "energi tjuvar" så jag tog bort alla från Facebook.
Mitt liv är för mig mera värd än som så. Jag har mina barn, barnbarn, Pelle, Inger och mina riktiga vänner. Det räcker för mig.
Och nu har jag ju lilla Smulan också hihi.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar