torsdag 15 oktober 2015

Idag blir det Vänersborg.


Hej på er alla.
Ja idag åker jag till Vänersborg/Vargön för att vara hundvakt för Junes två småttingar Molly och Millan. June ska åka till Turkiet med sin kompis Barbro. De kommer hem den 25.
Det ska bli roligt att träffa alla de mina igen. Synd bara att jag blivit så förkyld. Svårt att andas och halsen känns som ett öppet sår. Men, men, det går över. Blev nog smittad av min lilla älskling Lheo som var hos mig i några dagar.
Ja så har jag skaffat mig en liten söt kattunge. Smulan. Hon är leveransklar när jag åker hem igen den 25-26,  så då följer hon med mig. Ska bli underbart.









I tisdags var jag på tjejkväll hos Inger. Det var som alltid så roligt. Hon hade bakat ett bröd som jag "föll" för. Så underbart gott och enkelt att göra. Ingen knådning, ingen jäsning. Fick receptet och bakade det själv igår. Hade ingen brödform att baka i, (de är nedpackade inför flytt). Jag bakade i en ugn säker form och det gick lika bra.
Testa att baka detta.

Nu håller jag på att koka bruna bönor så det blir middag idag. Med stekt fläsk såklart. Ska bli gott.
Sen ska jag packa bilen och så åker jag :)
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar