lördag 3 januari 2015

Jaha, så är det 2015.


Hej på er alla.
GOTT NYTT ÅR. Hoppas ni haft en underbar Jul o Nyår. Nu önskar jag att alla får ett jättebra 2015.
Nyårsafton firade jag i lugn och ro här hemma. Med Pelle, som inte orkade åka till tjejen, som bor i Mariestad.
Vi åt gott.
Till middag helstekt filé, marinerad och späckad med vitlök. Till det var det Hasselbackspotatis, stekta champignoner, stekta stora tomater, sallad och sås. Senare åt vi egna fångade Kräftor och räkor.
Det smakade underbart
Sen satt vi bara och tittade på TV och tog en grogg. Jo, vi spelade faktiskt Bingo-Lotto tack vara att Lena  sa hon skulle komma ut och hon skulle spela så Pelle åkte in till stan och köpte lotter till oss. Enkla lotter  var slut så det fick bli två dubbla. Lena ringde och sa att hon inte kom ut för hon var så trött och ville lägga sig tidigt, så vi spelade själva. Vann gjorde vi inte. Hade flera "fyror", men då kom siffran över eller under den vi skulle ha.
JA JA, that's life. Man ska nog förbli fattig......
Igår var en riktig slöar dag. Inte för att vi var bakfulla, men trötta. Det blev ju sent på kvällen innan.
Till middag åt vi resterna från dagen innan. Det var lika gott då. Sen la jag en kalkon i saltlag över natten och idag tog jag upp den, tvättade den och fyllde den med katrinplommon, äpple, citron, lök och kryddor. Penslade med en blandning av smör, soja och honung. Hällde på smör och buljong i formen. Lade folie över. Satte in den vid halv tolv, penslade varje halvtimma och den var klar vid tre tiden. Då hade jag kokat potatis och brysselkål. Gjorde sås av skyn från kalkonen. Kalkonen var så saftig och smakade så himla gott. Det får det bli till middag i morron också för det var så mycket. Ändå fick Pelles pappa två matlådor av det.

Nu får vi se vad son händer i morron, ja eller rättare sagt, idag. Klockan är ju över ett på natten. Jag kunde inte somna så jag gör ett inlägg istället.
Är faktiskt sugen på något roligt nu.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar