torsdag 8 januari 2015

Elvis Presley.


Hej på er alla.
Ja idag vill jag göra ett inlägg om min största idol, The King, Elvis Aron Presley, född 8 januari 1935 i Tupelo, Mississippi. Han skulle fyllt 80 år idag, men blev bara 42.
Tänk vilken förlust för hela världen den dag han dog, den 16 augusti 1977 i Memphis, Tennessee. Kommer så gott ihåg den dagen. Jag blev både chockad och ledsen. Kunde liksom inte tro det.
Jag bodde då på Lövgärdet, Angered. Hade då bott i Sverige i två år.
När jag var tonåring och bodde hemma hos mamma o pappa var mitt rum så gott som tapetserat med bilder av Elvis på tre av väggarna. Den sista väggen fick delas med några av mina andra idoler, Rolling Stones, Beatles och det svenska bandet Tages.
Tidningarna frossade i nyheten om att Elvis var död och skrev en massa. Att han dog sjuk, ensam o rädd, men vad ska man tro om det.....???
Ja ja, det är som det är med det. Han kommer alltid att vara "THE KING" och är fortfarande min allra största Idol.




Nu ska jag fortsätta greja med min sänggavel. Gör om en gammal dörr. Den börjar bli klar nu. Bilder på den kommer sen.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar