måndag 20 oktober 2014

Nu bor jag i Tiarp igen.


Hej på er alla.
Ja som dom flesta nu har förstått så har jag flyttat.
Plötsligt en dag vaknade jag och kände att nu behövdes en ändring i mitt liv. Allt hade känts så grått och trist den sista tiden och jag ville bara bort från Vänersborg. Det ända som höll mig uppe var mina barn och barnbarn. Dom älskar jag över allt annat och dom saknar jag.
Försökte tänka på vart jag skulle vilja bo.
Inte Uddevalla, aldrig.
Inte Trollhättan med alla "falska kompisar".
Funderade lite på Falköping eller Skövde, men innan jag hann bestämma mig kom Pelle med ett förslag. Han sitter ju med ett helt hus själv och tyckte jag kunde bo inneboende hos honom tills jag bestämt mig vart jag vill bo. Det tyckte jag var ett bra förslag. Har ju bott här innan och trivdes bra. Pratade med mina barn om detta och Jennie ville ta över min  lägenhet.
Så var det bestämt och allt gick i rasande fart. Alla mina möbler hamnade hos mina barn. Det ända jag behöll var min säng, mina broderimaskiner, kläder och lite annat.
Åkte med June till Dalarna och hade några underbara dagar där. Under tiden packade Jennie det jag skulle ha med mig och två dagar efter jag kom hem från Orsa flyttade jag.
Nu bor jag här i Tiarp igen och trivs bra förutom att jag saknar mina kära.
Har målat om köket här och håller nu på att göra ett tv-rum i ett av rummen och ett sovrum/hobbyrum till mig. Jag sover på undervåningen och Pelle på övervåningen. Underbart att ha en vän som honom. Han ställer upp till 200% och är ärlig och omtänksam. Även om vi inte funkade som ett par så fungerar vi jättebra som kompisar.
Lördag åker jag till Vänersborg för att gå på marknaden med lillingen min, Lheo. Ska bli gott att träffa alla igen.
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar