tisdag 23 september 2014

En vecka kvar, sen blir det Orsa med June.

Hej på er alla.
Hoppas ni haft en fin helg, som jag.
Ja nu är det bara en vecka kvar tills jag åker med June till Orsa. Nästa måndag åker vi. Ser fram emot det :) June är en underbar kompis och jag trivs med henne.
Men innan det ska jag åka till Falköping till Pelle och Lena. Vi ska gå på fest på lördag. Även det ska bli skoj. Raggare o Knutte fest.
Då kan vi ju se det som ett firande för min underbara vän, Pelle, som fyller 55 den 28.

Sen har jag faktiskt tagit ett stort beslut som jag inte ännu skriver ut. Har en del att göra klart innan jag vill att någon ska veta. Nu är det bara mina barn och mina bästa kompisar som vet.

I fredags hade jag glädjen av att ha båda mina älsklingar här samtidigt.

Lheo och Melissa sover så gott.

Mormor/Farmors säng är go'

I morse kom Annie, Jimmy o lilla Lheo ner till frukost. Lheo fick macka med leverpastej och det tyckte han om. Samt gröt o frukt. Han växer så fort nu och är alltid så glad och underbar. Aldrig sura miner där inte. Vi tittade på Babblarna en stund och då skrattade han och "dansade" med hela kroppen. Sen blev han trött och somnade i min säng. Annie passade på att gå hem och städa lite i lugn o ro.
Sen gjorde jag middag. Fläskkotletter, potatis o grönsaker till oss och kycklingfilé, potatis, morötter o palsternacka till Lheo. Mosade det med lite spad, vitpeppar och osaltad smör. Det gick ned i full fart. Han gillar mommos mat. Sen låg han på golvet och lekte en bra stund. I ena ögonblicket var han på ett ställe och i nästa på ett annat. Nu är det fart i han den lilla godingen. Han satt även en bra stund och klappade på tapeten på väggen och tyckte den var jätterolig. Gullungen :)
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar