torsdag 29 maj 2014

Livet blir inte alltid som man vill.

Hej på er alla.
Ja nu är det nog dags för ett inlägg igen. Blir långt mellan varje, men jag har aldrig haft så mycket att göra som i april-maj. Och aldrig varit så trött o orkeslös heller. Nu blir det lugnare framöver, fast nu kommer jag vara en del på campingen, .... utan dator...hihi...
Köpte mig en bil i början på maj. En skruttebil som mina barn säger, så den får heta "Skruttan"....haha.... En gammal röd Opel Astra. Besiktigade den den 26 maj och den gick igenom med rent papper. Inga anmärkningar alls och dom sa att det var ingen rost på den. Vad glad jag blev :) :)
Den 9maj kom Pelle o Lena ned och vi drog till en underbar killkompis i Trollhättan, Mikke. Där träffade jag en kille, A....., som jag blev väldigt förtjust i. Vi drog till Babylon och hade jätteroligt. Jag sov över hos A. Sen ville han att vi skulle träffas igen, men jag hade faktiskt jättemycket på mig just då, både med dopet, familjen och ekonomisk, så jag kunde inte ses så ofta som han ville. Vi pratade i telefon och på FB. Jag betedde mig kanske konstigt och han trodde inte på att jag hade mycket att göra, men det hade jag faktiskt för att kunna överleva. Jag har dessutom sååååå dålig erfaring av killar nu efter den jag "flyttade ihop med" förra sommaren. Jag har blivit väldigt osäker och blyg efter det och är livrädd att råka illa ut igen o bli "lurad och utnyttjad". Jag låtsas vara tuff o stenhård, men har faktiskt känslor som alla andra. Jag träffade A igen hemma hos honom och han bjöd på Flygande Jacob, vin o grogg. Sov över igen och hade det toppen. En så underbar kväll. Vi pratade, groggade och dansade. Dagen efter åkte jag hem och han åkte iväg för att måla hos en kompis. Sen vet jag inte vad som hände, men han blev jättesur på mig.

Ja ja, nog om det.
Sen var det dags för dopet. Lilla älsklingen Lheo var så fin i dopklänningen jag sydde. Prästen sa faktiskt att det var den finaste dopklänning han sett. Jag bar fram Lheo och varmt var det så svetten bara rann...hihi , men det blev ju bra allt ändå. Mycket folk var det och som tur var så kom Lena o Mikke o hjälpte till. De kokade kaffe och serverade. Jag är så glad för att jag har så underbara kompisar som ställer upp. STORT TACK TILL DOM.




Doptårtorna jag gjorde.



Tre kuddar jag gjorde till Lheo.

Helgen därpå, den 24 åkte jag upp till Falköping och sen till Tidaholm på Blues-Festival. Det var så himla roligt och så underbar musik. Önskade bara att A hade varit med, men han gillar inte Blues.







Nu får vi se vad som händer denna helgen. Det är ju cruising i Trollhättan på lördag, men jag ska vara barnvakt för min älskade Melissa på dagen. Sen blir det ut o "slå runt"...hihi
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar