tisdag 3 december 2013

Long time......................


Hej på er alla. Long time no seen.
Har inte orkat blogga på länge. Har nog en "down" period nu efter allt som hänt dom sista månaderna. Ja, sen i juni och framåt. Att bli behandlad så illa är ju inget man blir glad av, snarare ledsen och besviken. Nu i efterhand  kommer det ifatt mig och jag är väldigt deppad. Ja ja, det är bara att kämpa på och strunta i alla lögner, förtal och skitsnack. Det som gör mig mest illa är att jag själv var så dum och godtrogen och "gick på" allt snack om att nu skulle det bli både si och så. Och när jag började upptäcka hur det egentligen låg till så fick jag bara höra att det tog x'et över ett år innan hon lärde "honom" att känna och förstå hur han var.
Bara lögner och utnyttjande.
Och mina s.k "vänner", vart är dom? Hade behövd lite annat att tänka på just nu.

Det som håller mig uppe nu för tiden är tanken på lilla Lheo som snart ska födas. Han är mittpunkten i mitt liv nu.

Sen har jag ju mina vänner i Falköping, Pelle, Inger, Karin,  Carina, Lena, Ingalill, Conny, Ulrika o Patrick. Och underbara Mirva i Främmestad som alltid är så omtänksam och god och gör mig glad, ja även hennes man Mikael. Och framför allt, Trollemor Rita. Hon ringer varje dag och hör hur jag har det, kommer hit och pratar och hon bryr sig verkligen till 100%. Så jag är inte utan vänner, det är inte det, men jag blir besviken på de s.k vänner jag träffat ute på krogen och som låtsas bry sig då, på fyllan.

Ja ja, that's life.  Jag överlever, fast med en lärdom rikare. Nu har jag blivit väldigt reserverad och vågar inte lita på någon. Nu tar jag det "lilla lugna".
Och om sant ska sägas så är jag väl inte den bästa till att höra av mig till någon just nu, men jag orkar liksom inte, även om jag vill. Det känns som om jag skiter i allt och bara blir arg, men någon detta inte biter på är min älskade Trollemor. Hon ger sig inte. Hon ringer och kommer hit och hon ställer upp hela tiden. Underbar är hon. Snacka skit om henne ni som vill och kalla henne häxa, men hon BRYR sig om sina vänner. Och hon har det inte så lätt själv heller, ändå kan hon ha omtanke om andra.
Äsj, nu blev det ett nedstämd inlägg. Gillar jag inte, men det är skönt att få skriva av sig lite....hihi...

Nu ser jag fram emot torsdag den 5 då det blir Folkets Hus i Trollhättan där Micke Muster spelar. Ska bli så underbart att träffa honom och hans underbara fru Jeanette.
Sen får man se hur det blir i fortsättningen med allt och hur julen blir. Den ska vi fira hos Annie och Jimmy. Kanske lilla Lheo hinner komma innan. Slemproppen har redan gått och han har lagt sig till rätta. Nu är det bara att vänta. Jimmy och jag ska vara med på förlossningen och det ser jag fram emot.
Ja detta var allt för denna gång.

Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar