måndag 28 januari 2013

En bra helg.


Hej på er alla.
Ännu en helg är slut, men det har varit en bra helg. Fredag kom Pelle ned efter jobbet. Han, jag, LG och Ulrika åkte till Babylon.
Innan Babylon....
förfestade vi lite hos mig.
Lördagen gick i slöhetens tecken...hihi. På kvällen körde jag Bertil till Siviken där han skulle på fest. På hemvägen åkte jag och köpte kina-mat.
Pelle tog strimlad biff med lök o jag tog husets tre små rätter. Underbart gott.
Vid tolv tiden på natten ringde Bertil och ville bli hämtad. Åkte då upp till Sivikens Bygdegård. Snackade en stund med folket som var kvar, sen åkte Bertil o jag hemåt.
Plötsligt kom en stor älg springande ut i vägen och jag var bara 30-40cm ifrån den när jag fick stopp på bilen. Älgen tittade liksom argt på mig och försvann in i skogen. Ja ja, det gick ju bra.


Väl hemma igen så var det skönt att krypa under täcket för några timmars sömn.
Pelle åkte hem vid tolv tiden på söndag. Då hade det börjat snöa lite, fast det blev inget av det, bara några fjun. Sen hände väl inte så mycket. Mina barn kom en sväng på eftermiddagen, sen tittade jag på en film. "Frozen". Hade nog sett den förut.


Tillslut vill jag Säga Grattis till en underbar vän som fyllde år igår. Ulrika Svan. 

Ja detta var allt för denna gång.

 Ha det gott alla.

Kram Lill
  elvis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar