fredag 21 december 2012

10 meter korv.

Hej på er alla.
Inte många dagar kvar till julafton. Ska bli skönt när den "stressen" är över, fast jag älskar julen. Men man känner sig ju alltid som en "slak" slips på juldagen...haha


Har varit på Willys och på Överby med Annie o Jennie och handlat. Mycket folk, men det gick snabbt ändå. Kanske hade vi tur...hihi. Nu börjar högen av julklappar under granen bli stor och större kommer den bli. :))))
Igår gjorde Bertil och jag julkorven. 10 meter korv blev det. Skoj som alltid, fast vi saknade Kjell. Detta var ju något vi alla tre brukade göra. Har faktiskt inte gjort detta efter Kjell dog, förrän igår.
Vi gjorde vår vanliga "Hönö-korv" som vi kallar den. Fick receptet av en kompis som bor på Hönö...hihi. Sen hittade jag på ett nytt recept på korv med älg och vildsvin. Jättegott blev det. Roligt att hitta på nytt tycker jag :) Lägger ut recept på matbloggen när jag hinner.

Roligt att göra korv.

Bertil med första korven.

"Hönö"-korv.

"Lills"-korv.

Jennies lilla Lana är så underbart söt o go'


Fick en jättetråkig besked igår så jag säger bara: R.I.P Maj-Lis. 

Idag ska jag handla in det sista, göra köttbullar och lite annat. I morron kommer Pelle. Han ska fira jul här med oss.
Ha det nu riktigt gott alla.
Kram Lill.

  elvis


2 kommentarer: