tisdag 14 augusti 2012

Camping, Kantareller o Kräftor...hihi

Hej på er alla. Här kommer ett nytt inlägg. Ganska långt denna gången med alla bilder.
Först måste jag bara berätta att idag kom kontraktet på min lägenhet i Vänersborg, så nu är den min. Synd bara att inflyttningen inte är förän 1 november. Men, men..... tiden går fort.
Såhär ser min lägenhet ut.
 Förra veckan var jag på campingen vid Dalbergså på semester. Lenge sen jag var där nu och det var skönt att komma dit igen. Har inte varit där så mycket efter att min man, Kjell dog.
Bent och hans hund, Luna var också med. Vi hade det jättetrevligt och trots att det regnade en del dom första dagarna så var det bra ändå. Sen kom ju solen och då var det underbart. Bent fiskade och vi grillade Gös som han fick, ja vi grillade varje kväll. Älgkött, kycklingfilé, fläskfilé, korv, potatis, grönsaker mm.
Lördag kom Annie, Daniel och Evelina upp en tur. Tekla var också med. Vi grillade och tog några groggar.
Daniel körde. Han var även så gullig och tog ned ett stort getingbo som hade blivit på dasset. Då kunde det användas igen och vi slapp köra till själva campingen varje gång...hihi... Gulliga Daniel.
Luna med sin nalle.

Min camping, min Sommarro..hihi

Bent fiskar.

Bent o Luna.

Lite av camping-godiset...hihi...skåål

Bent i uterummet.

Första utflykten till ....

Håverud.

Fint där.

Grillat älgkött.

Luna.

Storfiskar'n Bent.

Vänern....

med en fin badplats.

Sommarro.

Sikhalls magasin.

Magnus nya hus på "Politikerhyllan".

Sikhalls bad o camping.

Kiosken där köpte vi glass.

Tekla (som löper) o Luna

Mhm..... maybe Baby....hihi

går det så går det.....

Jag o Bent.

Daniel o Annie.

Annie o Evelina.

En härlig kväll.

Luna är helt slut efter att ha lekt med Tekla.


Söndag åkte vi hem, Bent till Långhult, Småland och jag till Tiarp, Falköping. Det var såååå skönt att komma hem till min älskade Linus. Han bara jamade och gosade hela tiden när jag kom. Han hade nog saknat mig lika mycket som jag saknat honom. (Pelle var iväg och lade ut kräftburar och sov över i snipan). ÅÅåå vad skönt det var att sova i sin egen säng med Linus bredvid :)))
Måndag åkte Pelle och jag ut en tur. Vi köpte en pizza i Stenstorp och stannade på en rastplats som heter Grevagården, innan Skövde, och åt lunch....hihi.... Sen fortsatte vi till Torsö och plockade kantareller. Det blev en del denna gången också. Skogens Guld.
Pelle på rastplatsen.

Kantareller.

Att grilla.

Kräftorna tills i kväll.

På kvällen grillade vi fläskytterfilé, bamsestora champignoner, grönsaker och potatis. Det var gott. Idag, tisdag, har jag bara varit hemma. Tvättat tre maskiner tvätt, städat båda kylskåpen och grejat här hemma. Nu blir det att äta lite Vätter-kräftor. Gött som bara det. Ha det gott alla.
Kram Lill.

  elvis


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar