fredag 13 april 2012

Fredag den 13.

Hej på er alla.
FREDAG den 13 .....hihi.... ja inte det att jag är skrockfull, men ändå....
Ja nu är jag så gott som "återställt" till mitt vanliga jag. Denna gången var jag sjuk länge. Tråkigt för man orkar ju inget. Bara ligger där helt utslagen.
Jaja, nu är jag igång igen i alla fall. Igår var jag ute och grävde en stor rabatt, krattade, började "skrapa" bort på stenplattorna som går in till huset. Det kommer ta tid, men jag sprutade på ättika för ett par veckor sen så ogräset dör och det är effektivt. Höll på till kl.21 på kvällen. Då gick jag in och tittade på tv. Sons of Anarchy. Den är så bra.
Det är så härligt här för det finns inga mördarsniglar, men mullvad finns det och det syns på jordhögarna de gräver upp. Det är lite tråkigt, men hellre det än sniglar.


Såhär ser det ut när Mullvaden grävt sig upp.

Inte så roligt, men hellre detta

än detta....hihi...

Bättre om Mullvaden gjort såhär....hihi...

*********************
Vill även ge ett tips om Propellervård med Trädgårdsättika.
En propeller kräver vård och kärlek, det vet de flesta. Använd INTE färgskrapa och sandpapper.
Gör såhär istället:
Lägg alla delar i en hink
Fyll med trädgårdsättika till hälften, fyll upp resten med vatten.
Låt stå över natten
Sedan tvättar man med en trasa eller diskborste.
Skölj i vatten.
**********************



Nu tänkte jag faktiskt röja ur ett vindsförråd på andra våningen. Det är fullt av skit sen år tillbaka. Där blir det bra att ställa alla julsaker och annat som bör komma ur vägen. Ja här är bara såååå mycket att göra. Tror aldrig jag blir klar så jag kan få i ordning mitt hobbyrum. Får nog ta i med hårdhandskarna så jag får lite hjälp. Bor ju inte ensam här.
Annars får jag ropa på arga snickar´n....haha....

Nej nu får jag komma igång.

Ha det gott alla.
Kram Lill.

elvis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar