torsdag 23 juni 2011

Wivian Josefsson Sundsandvik hör av dig.

Hej på er alla.
Ja det blir lite si som så med inläggen nu. Har så mycket annat att göra så tiden räcker inte till....haha...
Jag har även börjat göra en ny Hemsida och det tar också tid. Min gamla på Zoomin har jag knappt varit inne på i dom sista månaderna. Kollade över den nu och gick in på gästboken. Oj vad glad jag blev samtidigt som jag skäms för att jag inte har kollat den innan. Kjells släkting Wivian Josefsson har skrivet till mig där.
Tack Wivian för dom fina orden och förlåt att jag inte upptäckt detta innan. Läser du detta så tag gärna kontakt med mig igen. Om du lämnar en kommentar så är det bara jag som ser den tills jag godkänner den. Lägger aldrig ut kommentarer med privat information. Hade varit så roligt att få kontakt med dig.

Ja igår var Bertil o Jag vid husvagnen och klippte gräset och gjorde i ordning inför midsommar. Jag ska inte vara där, men Bertil ska vara där och ha lite gäster. Sen är det ju logdans där som han vill gå på.
Jag ska vara hemma och får endel gäster här. Nu får man bara hoppas att vädret blir bra.
Sen blir det Cruisingen i Lysekil dagen efter. Det ska bli roligt.

Uterummet på campingen....

klart för gäster.

Gräset är klippt

och det är så mysigt där nu.

Här hemma är gräset också klippt.

Jennie, Kiko och Lima.

Titta så fina mina potatisar är :))))

Så vill jag önska er alla en riktig trevlig Midsommar med mycket sol, värme och god mat.

Och tillslut:
Jag har fått en bloggutmaning av Lena. Den är lång...

1 - Hur länge har du bloggat?- Sedan 15 april 2009.
2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?- Hade inte funderat så mycket på bloggar. Läste några då och då. Sen snackade jag med min brorsdotter Vibeke och hon fick mig att börja blogga.
3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?- Det var nog Vibekes.
4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?-Roligt att se vad som hände då. Vissa grejer har man ju glömt.
5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?- Har en del, men det kan gå någon dag eller dagar mellan varje gång jag läser dom nu. Då läser jag inläggen för de dagar jag missat. Tycker det är så mycket annat som upptar min tid just nu, men det blir nog lugnare till vintern...haha
6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?- Nästan uteslutande dagboksbloggar.
7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.
-Karl Halvorsen
8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.
9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?-Dom tycker det är OK.
10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?- Det tror jag nog.
11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?- Ja det gör den nog. Jag skriver det som faller mig in och det jag gör såklart.
12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.- Hm, svårt, men det är ju det allra privataste man inte vill lämna ut.
13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?- Vet ej. Tycker bara det är roligt att blogga och det är ju som en dagbok.
14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?-Ja till viss del, men inte helt.
15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?- Ja, några.
16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?-Ja, om de är instabila från början och skriver alldeles för personligt så är det nog inte så bra för dem.
17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar- Jag har bara fått en enda negativ kommentar och det var i samband med Kjells död.
18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?- Nej, inte som jag kommer ihåg nu i allafall.
19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?- Inga alls. Det jag inte vill ska komma ut skriver jag inte.
20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?- Ja, det tror jag.
21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.
Vibeke
Annie
Randi Blaasvär
Mizmo's Place
Gunilla

22 - Finns det någon som inte bloggar vars blogg du skulle vilja läsa?- Ja, flera.

Kram Lill.

1 kommentar:

  1. Hei Lill på midtsommers aften!

    Du er nok ikke alene om å være litt "fraværende" på blogg for tiden, men det har du vel også merket. :)

    I dag var det mye å se/lese hos deg. Trivelig besøk innom Campingen, koselige bilder og en utfordring med litt annet og meningsfullt innhold enn mange slike. Takker for din "omtale" med det samme også.

    Fint å se du "er i farta" igjen, også på andre områder. Lill begynner å komme frem igjen. Det hadde Kjell satt pris på å fått høre å se også. Hvem vet, kanskje han også vet det?

    Ønsker deg en fin kveld med feiring på din egen måte, tenker ofte på deg. Klem fra Karl, en ekte norsk og trøndersk en. Bare mye varmere enn termometeret viser. 13 grader er forresten ikke verst her, til midtsommers aften å være. Og enda er det oppholds. :)

    SvaraRadera