onsdag 18 maj 2011

17mai och vår bröllopsdag.

Hej på er alla.
Ja nu har jag varit i Moss i Norge och firat 17mai. Det har varit några helt underbara dagar.
17mai var fin även om jag saknade min underbara Kjell. Det var ju vår bröllopsdag som jag tyvärr aldrig får fira med honom igen.:(((


Min älskade Kjell. Saknar dig så mycket.

Min kompis Marika och jag åkte upp söndag. Min lillabror Roy och två av hans barn, Pernille o Marius, mötte oss på Svinesund. Vi handlade lite och sen åkte vi hem till Roy på Dilling.
Det blev en sen kväll för Roy och jag satt och snackade till långt på natt. Sååå mysigt.
Måndag åkte vi till stan och handlade. Där träffade vi Laila Storkås som är mormor till min brordotter Vibeke.

Ja jag går inte in på så mycket av vad vi gjorde. Bättre då att lägga ut lite foton, annars blir inlägget jättelångt.


Pernille, Roy, jag och Laila....

på köpcentret.

Laila Storkås.

Berit och Odd kom och hälsade på. (Min f.d. svägerska och svåger).

Dottern Heidi var också med.
Så roligt att träffa dom igen.

Berit Heimdahl.

Odd Heimdahl.

Marika och jag gick en lång promenad och det var skönt.

En liten vilopaus.... Här Marika.

Här jag...

och här också...haha...

Gamla minnen väcktes när jag återsåg mitt barndomshem där jag bodde när jag föddes. 7år var jag när jag flyttade härifrån till hus som pappa byggt.

17mai hjälpte jag Pernille att klä upp sig.

Så fin hon blev min lilla prinsessa.

Och här är jag med Norska flaggan. Hipp Hurra.

Här är vi på Bygdetunet vid kyrkan i Rygge.

Vissa var klädd i så fina bunader. Även karlarna.

Här kommer 17mai tåget.

Vang skole som Pernille går på.

Och här min lilla prinsessa som vinkar till faster.

Roy-Kenneth, Roys son, ser lite rädd ut...haha...

och hans tjej Kristine...

och deras lilla dotter, Thea-Sofie. Sååå gullig.

Roy och lilla, söta Max, Roy-Kenneth o Kristines hund.

Roy och Pernille på studsmattan, (en av dom).

Liv May, kallad Tulla. (Roys f.d.).

Pernille, jag och Roy.

Jag gillar min Elvis jacka...hihi.

På eftermiddagen hälsade vi på: Tone Abrahamsen

och Björn Abrahamsen.

Tone, jag och Björn.

Senare åkte vi till stan.

Pernille med sin pizza

som inte var direkte stor....haha.

Hägrar vi såg på vägen hem från Norge.

Ja detta var allt för denna gång. Har många foton till, men kan inte lägga ut alla. Några lägger jag ut sen i ett annat inlägg.

Ha det gott alla.

Kram Lill.

2 kommentarer:

  1. Det är väl förmätet att skriva att jag förstår din saknad för det kanjag inte... men förstår att det har varit tungt för dig.

    Grattis till sjuttonde maj och nationaldan.... du varkar ha haft det fint, mysigt med värme från dina vänner.

    Du har ett härligt leende och glittrande ögon trots allt.... du är i din svaghet en förebild.

    Kram!Kati

    SvaraRadera
  2. Hei på andre siden av fjellene langs Norge!

    Går det bra med deg Lill? Det ble så stille - det merker jeg, vet du. :)

    Håper du kan greie å se alt det fine, mellom alle tanker og minner du lengter etter og som du også må ha med. Tankene går fortsatt over de samme fjellene herfra, titt og ofte.

    Klem fra Karl og noen ekstra varme tanker.

    SvaraRadera