lördag 23 april 2011

Ett lååångt inlägg :)))

Hej på er alla.
Ja då kommer här ett längre inlägg med många, många foton.
Det är påskafton och jag är ensam hemma med Lima och Kiko. Festade ju igår så jag tar det lugnt idag.
Tror det är någon som jävlas med mig idag för det knackar och dunkar emellanåt. Lima flyger upp och skäller. När jag kollar så är det ingen här. Jaja, finns det någon dåre som vill åka helt ut hit för att skrämmas så hoppas jag den personen har skoj. Skrämma mig kan den i allafall inte...haha.... kanske är det en Påskkärring som kommit på villovägar på vägen till Blåkulla... hihi.
Förra helgen hade ju Marika och jag pysselhelg här hos mig. Vi hade en helt underbar helg. Marika skämde bort mig och gjorde maten hela helgen. Vilken lyx.. :))
Fredag gjorde hon scampi, risnudlar och grönsaker. Det är något av det godaste jag ätit. Längtar efter mer... mer... haha.


Detta äter jag gärna igen... ofta... mmmmm

Lördagsmaten...
Lördag åkte vi till Bloms i Mellerud och handlade lite. Var även inom Ute & Inne. Sen gjorde Marika köttbullar, risnudlar och grönsaker. Också väldigt gott. Hon rostade även osaltade cashewnötter.


Det blev jättegott med rostade nötter.

Söndag åt vi rester efter att ha varit på Ikea i Bäckebol och handlat lite. Jag köpte blockljus och Marika plastlådor. Vi var även inom Marikas affär och packade lite beställningar hon fått. Sen hämtade vi Jennie i Vänersborg.


Detta köpte vi på Ikea.

Lite av vad Marika säljer i sin affär...

... och detta....

... mer från Marikas affär...

Marika har tre kaniner.

Här är Pippi.

Jag har börjat att göra motiv på ljus. Man stämplar/ritar på ett silkespapper, färglägger med speciella penner, klipper ut motivet och smälter in det i ett ljus. Det är jätteroligt. Nu ska jag göra mina egna Elvis ljus... haha.


Ett av mina ljus som jag gjorde bara i svart på vitt...haha...

...här är ett till jag har gjort...

... och ytterligare ett...

Tavlan hänger på mitt sovrum.

Har även testat Scrapbooking och gjort ett kort alldeles själv. Även en tavla. Det var också roligt. Tavlan ser ni här, men kortet lägger jag inte ut. Det kommer en bild nästa vecka när jag vet att den personen jag gjorde det till har fått det på posten :)) Innan dess är det hemligt...hihi.
Igår, långfredag, hade vi lite fest här. Det var jätteroligt. Tackar alla som kom för en trevlig kväll.
Vi grillade och spelade poker. Jag fick konfekt av Catti, 10st förgrodda sättpotatisar av Göran, (så nu blir det självodlade färskpotatis till midsommar...hehe...) och så fick jag Eva Eastwoods nya skiva av Marika. Den var bra. Fick även Bruno Mars, Playtones och Sara Varga.
Daniel, Annie och Sabine kom en liten tur inom och jag fick ett påskägg med massa gott i :)))
Fick för mig att jag ville sy en 50tals kjol innan festen och tänkt så gjort. Hade inget mönster, men klippte till ett av ett gammalt påslakan. Kjolen blev ganska bra. Lite stor i midjan bara, men det fixar jag till sen.


Här kommer bildbeviset Kati..haha..

duger den? :))

Nam nam jag fick....hihi...

Några av "gänget"...

Sarah och min underbara Jennie. Så fina.

Lattjo Lajban....

Sarah Emilsson.

Catti. (Sannas syster).

Min bror Janne och Sarah....

...igen....

Marika och Göran.

Göran o Sarah. Detta gillar "farbror".....

...Här med Jennie...

.. och med Sanna....

... och med mig...

Jennie o Marika.

Bertil o Sanna tar en svängom.

Idag åkte Marika och jag ut en sväng och hämtade vita stenar och vitt grus som jag ska ha i rabatterna jag ska göra. Va rädd jag blev när det plötsligt låg en grävling 20cm från min fot, fast den var död.


Död grävling....

Marika o hennes bil.

Jag o Lima.

Snäcke Sluss.

Det var så gott att komma ut lite. Vädret är ju så underbart.

Ha det riktigt gott alla.

Kram Lill.

1 kommentar:

  1. Tjingeling!


    Ja, inte kan man påstå att du precis ligger på latsidan...hehe. Jag tackar för beviset... och visst duger den... kjolen var ju kalasfin...precis som du.

    Ni verkar alla ha haft roligt!

    Du är ju kreativ för sju...

    Många påskkramar!

    Kati

    SvaraRadera