torsdag 24 mars 2011

På Stick-Café med tjejerna :))

Hej på er alla.
Hoppas ni alla sovit gott inatt. Det har jag. Helt otroligt att jag börjat sova bättre. Skönt. :)))
Och vilket underbart väder. Nästan ingen snö kvar och solen riktigt gassar. Så skönt nu när våren är på G.
Men något som har blivit sämre är saknaden efter Kjell. Varje dag kommer jag på mig med att tänka "Den kommer Kjell att tycka om" eller "Detta gillar Kjell", ja sådana saker. Sen kommer jag på att han inte kommer tillbaka igen. Det gör så ont.
Har börjat sakna honom mer och mer. Hade nog för mycket att tänka på i början så jag hann liksom inte med, men nu kommer det starkare och starkare.
Jag åkte förbi kyrkan där begravningen var och kom på att det är två veckor sedan den. Då högg det bara till i magen och jag kom på att han nu är bränd och skall strös på minneslunden. (Får ett brev hem när det är gjort. Man får inte vara med på det).
Uff, det kändes så hemskt att tänka på. Min underbara Kjell. Vad tomt det är.

Jag försöker få igång mitt liv igen, men det går trögt. Mina underbara barn hjälper och stödjer mig så mycket dom kan. Måste klara detta för deras skull, ja och även för min såklart.
Igår träffade jag mina underbara sy möte-kompisar. Istället för att ha sy möte hemma så gick vi på stick-cafe i Gestad bygdegård. Vi blev ca 20 tjejer där. Ann-Christine som har handarbetsaffären i Mellerud kom och visade upp nyheter och annat.
Vi handarbetade, snackade, handlade och fikade. Det var jättetrevligt. Hoppas det blir fler gånger.


Gulliga Susanne.

Och en del av de andra tjejerna.

Lite av vad Ann-Christine hade med och visade upp.

Om jag ska vara ärlig så hade jag först tänkt att tacka nej, men så ringde Sanna och vi snackade lite. Då kom liksom sugen efter att göra något och jag drog iväg. Det ångrar jag inte. Både Sanna, Susanne och Iren är så otroligt gulliga och jag trivs så mycket med dom.
Måste få livsglädjen tillbaka. Tur att jag har mitt goda humör som gör att allt blir lättare.

Idag ska jag ned till Vänersborg. Annie skall flytta ned till Daniel så vi kör ner grejer. Han har ju ett extra rum så det passar ju bra. Då blir det lättare för Annie med jobb och sånt.
Sen ska jag även träffa min kompis Marika.

Ha det riktigt gott alla.

Kram Lill.

2 kommentarer:

  1. Hei igjen Lill!

    Fint å se at du vant over "dørstokkmila" igjen. Den har lett for å virke veldig lang når en har vært gjennom tider som du har nå. Det er da vennene virkelig trengs, det vet du jo og har selv fått oppleve.

    Bra at flere og flere viktige ting begynner å komme på plass igjen, slik som nattesøvnen, selv om en og annen "ommøblering" må gjøres og ikke alt blir som før igjen.

    Her i Trondheim varierer været om dagen med å vise oss alle årets årstider, fra "høststormer" til regn og bare veger. Nå snør det godt igjen, og det av vinteren som så ut til å ha dratt for denne sesongen, kommer på plass i gjen i "ny drakt". Kunne vel godt ha vært for uten. :)

    Hei igjen så lenge Lill og forsøk å se på alle livets lyse sider rundt deg. Ha en fin dag mot ny helg! :)

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg!

    En stor bamsekram!

    Kati

    SvaraRadera