måndag 15 november 2010

Stressiga dagar innan min resa till Umeå som jag ser fram emot.

Hej på er alla.
Ny dag, nya möjligheter. Ja det är som det ska vara. Just nu så utnyttjar jag varje dag till fullo. Ser nya möjligheter i allt jag gör.

Har satt upp reglar och spånskivor på två av väggarna i Tv-rummet. Sen målade jag. Blev väldigt nöjd faktiskt. Ska måla om hela rummet till våren. Orkar inte nu så nära jul. Tak, väggar, lister, ja rubbet ska målas. Lägger in nytt golv också. Sen får jag se om det blir tapet eller färg på väggarna. Vill göra en fondvägg i allafall.




Innan ............

Spånskivorna på plats.......

Så här blev det.

Så har jag även gjort ett högt målarbord på mitt hobbyrum. Där kan jag sitta och måla mitt porslin mm. Skönt att äntligen börja få det som jag vill ha det. Det tar tid, men jag är ju ensam om allt för Kjell kan ju inget göra. Han mest sover eller sitter vid köksbordet.

Det har varit skönt att bara ha Lima hemma denna helgen. Hon är så underbar den "lilla" voffsingen. Vi har varit ute och promenerat långa turer flera gånger. Å vad hon trivs då. Skuttar och hoppar och springer i full fart, fast hon är duktig och håller sig hos mig.

Och nu, helt otroligt, har jag gått ned 50kg i vikt. Herregud, det låter ju bara sååååå mycket. Men det är skönt att kunna röra sig riktigt igen. Speciellt nu när jag får vara både man och fru .... ha ha... och göra även det mannen i huset skulle gjort. Behöver kunna orka med. Mina dagar är fyllda av en massa "måsten" nu inför vintern och kylan. Men det är roligt också. Får det ju som jag själv vill ha det. Det är det som är så underbart med att bo här. Jag får göra som jag vill. Och jag stortrivs. Tack gumman.

Ja så till det jag lovade när jag gått ned 50kg. Vill du ha en överraskning på posten innan jul gäller det att vara snabb.De två första som lämnar en kommentar med namn och adress får ett paket på posten. Kommentarerna måste godkännas av mig så de hamnar INTE ute på bloggen. Det är bara jag som ser dom, sen tas de bort. Kollar på onsdag vem som är de två första.


Å vad jag tycker dagarna går fort nu. Ändå går jag upp tidigt, mitt i natten ibland, och lägger mig sent. Fast jag tycker att jag precis har kommit igång med något så, vips, så är det kväll. Ja ja, det är nog det att jag har så många "järn i elden" som det heter. Det blir lugnare sen.
Stressar nog lite också nu för det är så mycket jag vill hinna med innan jag åker till Umeå.
Idag har jag målat om den lilla hallen. Skulle tapetserat, men målade istället. Nu har jag bara en vägg som jag tänkte ta i en annan färg och listerna kvar. Har även isolerat under tröskeln och gjort en ny tröskel.
Sen började jag sätta ihop skoskåpet, men med min vanliga "tur" så fattades det såklart en plugg som var väldigt speciell och som jag måste ha. Nu måste jag vänta tills jag får tag i en sådan innan jag kan göra det klart. Köpte ju skoskåpet i Norge.

Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.
Kram Lill.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar