lördag 24 juli 2010

Lite av varje. Från grisar till spelträff..... ha ha.

Hej på er alla.
Ja nu är jag "tillbaka" igen.
Som ni säkert vet så har min man, Kjell, varit på sjukhuset. De gjorde en cystoskopi och en TUR-B operation på samma gång. Han var också tvungen att få blod för hans HB är jättelågt. Nu är han hemma igen, men måste äta järntabletter och mycket lever och blodpudding. Lever äter vi ofta för det tycker vi om, men blodpuddingen kan han få behålla för sig själv, blääää, det äter inte jag. Tur att Kjell gillar det och äter det gärna.
Det är inte det att jag tycker det smakar illa, men det är blooooood ju. Usj. Kommer ihåg när jag var liten och vi hade två grisar varje år. En som var mamma och pappas och en som var farmor och farfars. Fast jag och min bror Frank trodde grisarna var våra. Vi döpte dom till Per och Kari ett år. Nästa var det Hans och Greta o.s.v. Det var ju tjejgrisar, men det spelade ingen roll. De fick killnamn ändå.....ha ha....... "namnet skämmer ingen, sa Tjuv-Nils".
Till jul var det dags att slakta grisarna och det var inte så roligt. "Döda våra lek-kompisar". Jag glömmer aldrig dessa blodfylda hinkar som hela tiden måste röras om i. Sen gjorde mamma och farmor blodkorv. Ville inte äta detta, men mamma tvingade oss att smaka. Sen dess kan jag bara inte äta det.

En kväll på Dalbergså Camping.

Ja nu när Kjell låg på sjukhuset så passade jag på att vara några dagar på campingen. Bertil var också med. Vilken underbar kompis han är och han är så mån om Kjell. Alla vet kanske inte att Bertil och jag har varit gifta en gång, men det har vi. Fast vi kom på att vi passade bättre som kompisar och så har det varit sen dess. Kjell och han hittade varann direkt och blev jättebra vänner. Är så glad för det för Kjell behöver en riktig vän som bryr sig om honom nu när han är så sjuk. Bertil tar med Kjell på så mycket. De åker iväg och handlar eller åker till campingen m.m. Han får alltid Kjell till att må så mycket bättre. De kan sitta och snacka i timmar. Jag ser hur Kjell lever upp och blir glad när han är med Bertil och de snackar "killsaker". Många gånger har de två åkt till campingen och sovit över. De fiskar och grillar och snackar.

Ja nu när jag var på campingen så kom min kompis Anne och hennes kille Roy och hälsade på. De hade med egen husvagn och låg bredvid oss. Det var jättetrevligt. Första dagen var även Bertil där, men sen åkte han hem.

Anne.

Roy.

Anne och Roy.

Fredag åkte Anne och Roy vidare upp i Sverige. Jag åkte hem samtidigt, men åkte upp igen på eftermiddagen tillsammans med Marika, Daniel, Annie och Anjelika. Vi var borta på själva campingen och kollade lite. Det var ju spelträff där och helt fullbokad. Dans på logen, uppträdande och spelmän i massor. Vi åkte hem igen vid 23.30. Det var inget gott väder. Det blåste nordanvind och var kallt. Annars hade Daniel och jag sovit över och fiskat lite.

Jag vill passa på att tacka min brorsdotter, Vibeke, för att hon är så snäll och gullig och för att hon bryr sig om. Hon är ett stort stöd och så omtänksam mot mig. Tack gumman. Du är underbar.

Fasters go'a gumma, Vibeke.

Detta var allt för denna gången.

Ha det gott alla.

Kram Lill.


2 kommentarer:

  1. Vad GOO du e älskade Faster ;) GIVETVISS ställer man upp & hjälpöer sin släkt & FAMILJ ;))) Love you gumman kram på dej

    SvaraRadera
  2. Hei Lill , håper det går bra med dere : ). Blodpudding med bacon er kjempegodt det , vi har det til middag innemellom . Takk for at du liker bildene mine , er en liten hobbyfotograf. Og jeg ser at kiloene renner av , har selv søkt om oprasjon men er bare i begynnelsen skal snart og snakke med en sykepleier , det er visst mye en må igjennom før dagen kommer en skal til oprasjon . Men ser fra til det ivertfall , så jeg kan få hjelp . Ha en stårlende helg , klem fra meg : )

    SvaraRadera