tisdag 22 juni 2010

Till Göteborg och Sahlgrenska Sjukhuset.


Hej på er alla.
Ja så har jag varit i Göteborg på Sahlgrenska och gjort en koll efter min Gastric Bypass. Dom var jättenöjda där och tyckte jag hade varit duktig.... he he. Såren har läkt fint. På deras våg hade jag gått ned 27,5kg, men efter min våg är det 24kg. Går efter den. Och jag blev jätteglad för jag hade gått ned exakt 20cm i midjan.

Nu får jag börja göra allt igen och det ska bli skönt att kunna städa riktigt här, greja på uteplatserna mm. Träna får jag också göra. Jippie.

Såklart är det fortfarande risk för tarmvred och brock, men som de sa så kan ju vem som helst få det. Det kommer ju inte bara efter en operation.
Illamårndet som jag har när jag äter finns fortfarande kvar, men dom trodde det skulle försvinna om ett par veckor.

Här på "Bruna Stråket 5" på Sahlgrenska gjorde jag min Gastric Bypass oparation. Våning 3 avd 136.

Nu får jag äta frukt med skal igen, utom den hinnan som finns runt apelsinklyftorna. Behöver 2-3 veckor till så kan jag även äta det. Behöver inte skala tomater och paprika längre heller. Skönt. Nu är det bara lök, purjo, nötter, svamp i bitar, sparris-/broccolistjälken som jag inte får äta på 2 veckor. Sen är det fritt fram.

Dom frågade om jag ångrade operationen, men det gör jag absolut inte. Jag är så glad att jag gjort den och tycker alla skulle få lov att göra den om dom vill. Man får bara räkna med 1-1½mnd efter operationen som är lite jobbig, men det är det värd. Sen är det ju såklart olika från person till person.

Efter vi varit på Sahlgrenska åkte vi till Femmanhuset och handlade lite. Ja jag köpte faktiskt inget, men Annie och Jennie handlade endel. Mest Jennie. Vi ska åka ned igen om 1månad eller så. Då kanske jag hittar något jag vill ha.

Sen åkte vi upp till min kompis Anne i Gårdsten. Det var så roligt att träffa henne igen.

Jag och Anne.

Jennie på Annes balkong.

Annies nya "tunnel" 10mm.

Vi var hemma i Vänersborg igen vid 19 tiden. Då hade vi även hunnit en sväng inom Överby där flickorna handlade lite mer. Sen blev det McDonalds. Jag tog en ceasarsallad med vatten. Fick i mig kycklingen och ett litet bröd, sen var det stopp.

Gud va skönt det var att komma hem igen. Får så ont i ryggen när jag kör bil. Vet inte varför, men det är kanske för att jag har gått ned i vikt och fått en annan hållning. Hoppas det går över.
Ja detta var allt för denna gång.

Ha det gott alla.

Kram Lill.


1 kommentar:

  1. Du får gärna dela med dig av vilka matrestriktioner du har, och när du får börja äta de olika sakerna. Har ju inte så bra information. Du kan hitta min mailadress i min profil, eller också godkänner du mig som vän på Facebook (skickade en vänförfrågan igår) och skickar ett meddelande där.
    Skulle vara kul att ses någon gång när du kommer till Göteborg :)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera