måndag 24 maj 2010

En fin dag på campingen.


Utsikt från vår altan.

Hej på er alla. Hoppas ni haft en fin helg.

Jag kämpar fortfarande med att få i mig maten. Fast det blir lättare och lättare för varje dag. Är väldigt noga med att få i mig 6 mål om dagen till fast tid. Igår blev det allt som allt 3 knäckebröd, 5 små köttbullar, 1dl keso och nyponsoppa.

Det var så fint väder igår så Bertil och jag åkte till campingen. Kjell ville inte åka med så han fick "hålla ställningarna" hemma ... ha ha...... Bertil ville klippa gräset på campingen och greja med lite annat. Jag kan ju inte göra så mycket ännu, men jag tog med mig min stickning och satt i solen och stickade och njöt. Så mycket grönare det har blivit nu och blommor och rabarber har kommit upp mycket.

Det blev tyvärr inget gräsklippande på Bertil. Gräsklippar'n ville inte starta hur han än gjorde. Han höll länge på att greja med den och försöka starta. Tillslut fick han ge upp. Men han upptäckte att mössen hade gnagd sönder en liten slang så den får han skaffa ny. Troligtvis är det det som är felet.

I fredags var Bertil, Daniel och Mattias uppe på campingen och tog ned några träd som stod precis framför dasset/förrådet. Det var så trångt att komma in. Nu är det bara stubbarna kvar, men vi ska ha dit en traktorgrävare som tar upp dom för oss och gräver ut lite i slänten. Sen blir det ny trappa dit ned med räcke på varje sida för att det ska vara lättare för Kjell.
Så fort jag blir i stånd att göra något ska jag måla dasset/förrådet och det inglasade uterummet. Vet inte riktig vilken färg jag ska ta, men har funderat på någon mild gråblå.


Så här blev det.......

...... när träden kom bort.

Å vad det "kliade" i fingrarna efter att greja där igår, men jag måste hålla mig en stund till. Vill inte ha några komplikationer efter operationen. Måste ta det försiktigt i 3 månader, fast något kan jag ju göra innan dess bara jag tar det lugnt.
En sköterska på Sahlgrenska sa till mig att dom flesta bagatelliserar denna typ av operation, men att det är helt fel för det är en stor operation och kan inte jämföras med gallstensoperation.
Känner ju även att jag blir fort trött och skakig. Men som det sägs "tiden läker alla sår".... hi hi ..... och det är ju tur det. Nu kan jag i allafall hålla med dom som sjunger "bättre och bättre dag för dag", för det blir det :)

Det var allt för denna gången.
Ha det gott alla.

Kram Lill.


1 kommentar:

  1. Koselig å se at du begynner "å våkne til live igjen" med dine normale sommerlige lyster Lill. Jeg gleder meg på dine og deres vegne.

    Et lite tips fra meg angående utedassen (WC, for de finere som leser), den må da være "trønderrød" vel? Alle utedoer skal være det. :) Den som ikke vet hvilken farge det er, så er den ganske så skarp rød og mange norske låver er smykket i den bunaden.

    Ha en fin dag, alle sammen! Håper gressklipperen må gi seg snart for Bertils iver!

    SvaraRadera