torsdag 31 december 2009

GOTT NYTT ÅR. / HAPPY NEW YEAR.

Nyår

Hej på er alla.
Ja nu har vi gått in på årets sista dag. Lite vemodigt känns det faktiskt. 2009 kan vi aldrig få tillbaka, men nu kommer ett nytt år med nya möjligheter. Jag hoppas att alla skall få ett fint, händelserikt och lyckligt år. Därför säger jag till er alla:
GOTT NYTT ÅR.
Happy New Year, Buon Capo d'Anno, Gelukkig Nieuwjaar, Fin Gutes Neues Jahr, Feliz Ano Nuevo, Bonne Année, Hyvää Uutta Vuotta, Felice Anno Nuovo, Frohes Neues Jahr.





Och ett Gott Nytt BloggÅr.




Året som gått har för mig varit händelserikt. Inte bara lyckligt, men för det mesta. Det tråkigaste som hände 2009 var att vi fick ta bort vår underbara Rocco. Tänker så mycket på ham just nu och saknar ham så enormt mycket ännu. Fast tiden läker alla sår sägs det ju.
Nu när det skjuts raketer och det smäller i ett, då kommer minnena om hur rädd han var när det small. Då hittade han ingen lugn och ro och det hjälpte inte vad vi än gjorde. Jag skaffade en CD med Åska och smällare och försökte vänja ham vid ljudet, men det hjälpte inte. Det kan man ju förstå. "Spänningen" i luften fantes ju inte där.

ROCCO.

Detta året har vi Zita, men hon värkar inte bry sig. Tur är ju det. Hon är lika lugn som hon alltid är och sover gott.

ZITA.

Jag ska ge mig själv ett nyårs löfte som jag hoppas jag kan klara av. Säger inte vad det är ännu, men klarar jag av det ska ni alla få veta.




Så vill jag säga GRATTISBRÖLLOPSDAGEN till Vibeke och Peter som gifte sig förra nyårsafton. Hoppas ni får en fin dag och ett Gott Nytt År.



Ja detta var allt för denna gången.
Ha det gott alla. Hoppas ni får en underbar Nyårsafton.
Kram Lill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar