måndag 21 december 2009

En travel dag i vår hobbyvärkstad.


Hej på er alla.
Först vill jag säga till Maria att jag har köpt min kongerökelse i Norge. Synd jag inte visste tidigare att du ville ha, då kunde jag skickat til dig. Nu kommer det ju inte fram innan jul. Men ett lite tips kan jag ge dig som min mamma alltid gjorde till jul. Hon skalade apelsiner och lade skalen på kaminen . Ibland satte hon även på en platta på spisen och lade dom där också. Inte för varmt bara, då bränns dom och det luktar bara brännt. Det luktar ju inte som rökelsen, men det blir en speciell doft. Juldoft...hehe...

Min kompis och jag har pysslat hela förmiddagen idag. Julklapparna ska ju bli ferdiga nu. Här ser ni lite foto från vårt pysselrum i hennes hus, ja eller rättare sagt, ett av pysselrummen. Det finns fler, men det är detta vi använder mest. Här målar vi porslin och glas, broderar på brodermaskinerna, gör kort och massa annat.

Som ni ser finns det massor att pyssla med.



Och olika brodermaskiner och symaskiner.



Här broderas Nicke Nyfiken.





Brodertråden börjar ta slut.

Papper till Korten.

Motiv till kort (som vi stansar ut).
Efter vi pysslat färdigt tog jag ett skönt bubbelbad. Helt underbart.


Sen lånade jag lite parfym och det var inte lätt. Så många goda dofter. Hon har så många parfymer så hennes badrum ser ut som en affär. Tur att badrummet är så stort. Varje gång hon är i Tyskland eller någon annanstans, köper hon några nya parfymer.






Nu är det fruktansvärt kallt ute. Man vill bara stanna inne och mysa. Jag var en sväng upp till Brunnshult i kväll och det snöade som bara det. Såg nästan inte vägen. Brrrr....

Ja detta var allt för denna gången.
Ha det gott alla.

Kram Lill.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar