söndag 1 november 2015

Hej o hå.

Hej på er alla.
Hoppas ni haft en fin Allahelgona helg. Det har jag.
Först ett litet skämt:

Igår var Pelle och Fredde ute och jagade ett kortpass på förmiddagen.  Jag hängde med upp till Plantaberget och var där med Freddes lilla tös Eline, 5 år. Hon är så full av liv och glädje och det var riktigt roligt. Vi byggde båtar, hus, tåg, kossor av kottar och mycket annat.
Sen när Pelle och Fredde kom tillbaka grillade vi korv. Det smakar ju så otroligt gott ute i naturen. Annars är inte jag någon direkt korvälskare.
Eline.




Kaliber. En riktigt bra jakthund.


Fredrik (Fredde) 




Efter det åkte Pelle och jag till Högstena Kyrka och la på en krans och tände ett ljus för Pelles pappa.
Sen halv sju på kvällen hämtade vi Inger och åkte till Stenstorp till Ulrika och Håkan. De bjöd på god mat och dryck och vi hade en jättefin kväll.



Så lite om lilla katten Smulan. Hon är så söt. Vänjer sig mer och mer till att vara med oss och vill gärna bli kelat med. Vaknade imorse och då låg hon på mitt nattduksbord och tittade på mig. Hon är född ute i en lada i Brålanda och har varit väldigt rädd och osäker. Nu blir hon bara bättre för varje dag. Känner sig trygg nu och springer hej villt. Leker och busar. Följer mig från rum till rum. Där jag är, där är hon.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar