måndag 13 april 2015

Vår, sol o värme.... äntligen.


Hej på er alla.
Dags för att skriva lite här igen. Försummar min blogg nu för tiden, men det har varit så mycket annat.
Idag har Annie och Jimmy varit hos läkare med lilla Lheo och det blir operation så småningom. Han har ett bråck som gör att den ena pungkulan inte ramlat ner. Nu ska de fixa till båda. När den dagen kommer så åker jag med Annie och sitter på sjukhuset med henne.
Underbara Lheo. Min älskling.

På handletur med mamma o pappa.

Vilat en stund.

Den 25 o 26 ska jag och Annie stå på marknad i Arenan i Vänersborg. Hoppas på att bli av med lite av det vi inte behöver, hmmm hihi, så kan vi köpa annat ;)
Tyvärr så händer det saker här som gör att jag inte gärna vill åka härifrån just nu. Pelle går igenom en svår tid nu och jag vill finnas här för han precis som han alltid finns för mig. Jag vill hjälpa och stötta så gott jag kan. Jag vill finnas här för honom och hans syster Inger. Ja även för deras syster Anna-Karin också, men henne känner jag inte så gott. Däremot Pelle och Inger är som mina syskon och jag tycker det är så svårt det de nu ska igenom, men det är livets gång och inget att göra åt. Jag har själv gått igenom detta och vet hur svårt det är och skulle nog aldrig förlåta mig själv om jag inte var här när de behöver mig som mest.
Underbara naturen.

Härlig kväll.

Ja, så till något roligare. Nu är äntligen våren här och det blommar för fullt ute. Härligt.
Jag har satt potatis i hinkar och de "tittar" upp nu så i morron får jag lägga på mer jord. Tre gånger ska jag göra detta, sen får de växa och bli midsommarmat. Dill, Tagetes och rosor har jag också satt. Dillen är 5-6cm nu och ska planteras ut sen för att bli Krondill till kräftfisket. Tagetesen är 3cm redan, men rosorna har inte kommit upp ännu.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det riktigt gott alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar