torsdag 19 december 2013

Snart är det Jul o snart blir jag mormor.


God Jul önskar vi alla läsare. Kram Linus o Lill
(Klicka så kommer du till filmen).

Hej på er alla.
Dags för ett inlägg igen. Kan inte somna så jag gör lite "nytta" istället och skriver här.....hihi.
Ja, vad har så hänt sedan sist???? Jo, jag har stressat med alla beställningar på maskinbroderier. Även gjort egna julklappar också. Nu är det ju inte långt kvar.
Så har jag lagt in sill till jul och gjort köttbullar o pannbiffar. Nu är det kransekaka, marsipan, godis, lussebullar, småkakor, surkål o lite annat som ska göras.
Har inte alls julpyntat som jag brukar i år. Orkar inte. Inte ens julgran har jag satt upp. Jennie sa till mig, "men mamma, ska du bryta traditionen som du har gjort i alla år nu" och jag svarade att ja, det ska jag. Nu är det barna som får överta och föra traditionen vidare.
Såhär brukar min julgran se ut.

Inte ens tomtestaden pappa gjorde till mig har jag satt upp.

1 år tog det pappa att göra husen och det andra.

Julen i Tiarp,  Falköping

2011.

Tomtar, tomtar, tomtar.

Och Godis.

Julen hos Pelle.

Och i år är det inte jag som ska ha julafton, nu blir det hos Annie och Jimmy....Jippie.... Såklart får jag göra det mesta av maten för Annie är ganska rund nu och ska ju snart få barn, men vi hjälps åt.
Daniel ska ha Melissa den 23 och jag har sytt en julklänning till henne. Bara pyttelite kvar, så är den klar.
Så har jag gått och funderat på en sak. Tycker att Linus ser så ensam ut. Han är gosig och lika underbar som alltid, men jag tycker så synd i han när han vill leka o busa. Han försöker "få igång" mig, men det funkar ju inte...haha. Nu har jag funderat på att skaffa en liten kattunge, en hona, men jag vet inte om det funkar. Skulle i alla fall vilja prova.
I lördags var jag hos Rita i Trollhättan. Vi var fyra stycken och hade en jätterolig, lugn kväll. Träffade en norsk "gutt" som heter Stein.

Rita kommer hit fredag och vi har lite funderingar på att gå till Babylon, men vi får se.
Ja detta var allt för denna gång.
Ha det riktigt gott alla.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar