torsdag 6 oktober 2011

Hemma från Umeå.

Hej på er alla.
Nu är det ett tag sedan jag gjorde ett inlägg, men jag har varit en vecka i Sävar i Umeå.
Onsdag den 28/9 åkte jag till min bror Janne i Håkantorp och lämnade min bil där. Pelle kom och hämtade mig efter jobbet. Han fyllde år den dagen och vi åkte till hans mamma Karin och firade med smörgåstårta. Jättegott. Pelles syster Inger var också där.
Sen åkte Pelle och jag hem och firade lite själva.
Jag hade med lite grejer jag hade målat till honom i present och en liter Whisky. Av Karin och Inger fick han ett presentkort på Thai-buffé för två så vi åkte in till Falköping torsdag och åt. Det var underbart gott.


Detta målade jag till Pelle.

Vid fyra tiden körde Pelle mig till Stenstorp för att möta mina bröder Jan och Roy och Roys två barn Pernille och Emil. Roy och barna hade kommit från Norge samma dag till Janne i Håkantorp. Sen tog de min bil, hämtade mig och sen åkte vi till Umeå för att hälsa på vår bror Frank och hans dotter med familj.


Första rast på vägen upp till Umeå.

Gott med lite mat...

och en cigarett.

Det var en lång resa, nästan 100mil. Vid fyra-tiden på natten var vi framme.
Jag sov hos Vibeke och Peter och de andra sov hos Frank.
Vi hade underbart soligt väder så gott som hela tiden, men det var kallt på nätterna.


Frost på bilen.

Vår bror Frank.

Frank och jag.

Här grillar vi.

Såhär ser man ut när man ska handla i Sävar.....hihi...

Roy och Pernille.

Emil.

Jag.

Janne.

Angel.... sååå gullig.
Onsdag 5/10 åkte vi hem igen. Ytterligare en lång resa, 13,5 timma. Jan och jag delade på att köra. Några stopp blev det under vägen för att äta och strecka på oss.


Höga Kusten bron.

Härlig utsikt.

Pernille dansar för oss.

Sveriges största dalahäst i Avesta (Dalaporten).

Titta hur liten jag är mot hästen...hihi....

Vid 23 tiden var vi i Håkantorp. Jag sov över hos Jan och åkte hem idag.
I morgon åker jag till Pelle över helgen.

Ja detta var allt för denna gång.

Ha det gott alla.

Kram Lill.
Team Pelle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar