fredag 18 februari 2011

De som lämnar oss försvinner inte, dom går bara i förväg.

Hej på er alla.
Jag går här och vandrar runt, runt. Hittar ingen ro. Sätter mig vid datorn en stund, upp och vandrar, sätter mig i soffan, upp och vandrar. Kan inte sitta still. Ser det tomma sovrummet där Kjells säng stod.
Lima och jag är ensamma nu. Tycker det är bra att få vara lite själv med alla tankar och minnen. Kanske hinner jag "landa" snart och fatta att han är borta. Då först kan jag bearbeta sorgen.
Bertil, Daniel och Jennie kom hit och grattade mig idag. Jag ville inte ha någon tårta för jag kan ju inte äta så mycket sött. Dessutom kände ingen av oss för att "fira".
Vi åt grillade kamben, sallad och baguetter istället. Då fick jag lite i magen. Har knappt ätit dom sista dagarna. De hade köpt med två rulltårtor och en vetekrans också. Och Daniel hade köpt en cupcake till mig för han ville att jag skulle ha någon sorts "tårta". Han var så gullig och satte ett ljus i den.

Tack älskade Daniel.

Blommor fick jag också.

Annie har beställt en skinnjacka till mig. Den har kommit till posten, men hon har inte fått hämtat ut den ännu.
När de åkte så åkte Annie och Tekla med ner till Jennie.

I går kväll tog jag något att sova på, men jag vaknade klockan två i natt ändå. Två timmars sömn blev det. Jag vaknade av att Kjell snarkade. Vände mig om och såg hans tomma säng. Det kändes så overkligt. Snarkande fortsatte och jag hörde att det var Lima. Underbara gumman min, hon snarkar som Kjell gjorde.
Vid tio idag kom de från Rehab och hämtade alla grejer Kjell har haft. Sängen, bordet, rullstolen och allt det andra. Det var gott att få det bort för det bara påminde mig hela tiden.
Brorsans f.d, Jeanette, skrev till mig och hon skrev något hon hade läst. Det är så vackert. "De som lämnar oss försvinner inte, dom går bara i förväg".
Tack Jeanette.
Och så hade min underbara brorsdotter Vibeke satt in en slant till mig så jag kunde köpa lite av det jag samlar på av Elvis och Marilyn Monroe. Daniel köpte med det från Vänersborg till mig. Jag bara älskar det. Tack älskade Vibeke med familjen.

En Elvis skål valde jag......

och ljusstakar med Marilyn.....

(har ju redan ljusstakar med Elvis)

Jag sitter här och tänker på vilka underbara människor som finns på Hemsjukvården och Hemvården i Mellerud. Alla, precis alla, har hela tiden varit så snälla och omtänksamma mot både Kjell och mig, mot Annie och våra hundar. Kjell sa så många gånger "Det var en mening med att vi flyttade hit till Mellerud. Alla är så snälla och ger mig så mycket hjälp". Och det hade han rätt i.
Tack till er alla på Hemsjukvården och Hemvården. Och tack även till Anneli i Palliativa Teamet i Uddevalla. Ni har alla varit så underbara. Ni är värda alla jordens blommor.

Ha det gott alla.


Kram Lill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar