måndag 10 januari 2011

Kjell har varit på röntgen.

Hej på er alla.

Först vill jag säga Grattis till min bror Janne som gick och vann pengar. "Glad för din skull" :)))


Några vinterbilder härifrån......

vackert eller hur?

Så måste man ju se till att fåglarna får mat.

Ja idag har Kjell varit på Uddevalla Lasarett och gjort röntgen. Beställde en taxi och den kom kvart över tio. Jag orkade inte åka med denna gången. Det tog ju flera timmar och det är så jobbigt att sitta och vänta. Kjell får ju en säng att vila i, men jag får bara sitta där.
Det var en dålig taxichaufför måste jag säga. Han kom inte ens in. Jag fick kämpa med att få ut Kjell och det är halt som bare det utanför och en bra bit bort till parkeringen. Vi kämpade oss halva vägen, sen fick jag ropa på Annie. När vi bara var två meter från bilen DÅ kom chauffören och hjälpte till. Kjell var helt slut och kunde nästan inte andas.

Väl inne igen så passade jag på att ringa Anneli på Palliativa Teamet. Ville snacka med henne utan att Kjell lyssnade. Hon sa till mig att med tanke på Kjells allvarliga och svåra cancer så är det helt normalt att den sjuke till slut inte vill äta vanlig mat. Bara gröt och välling. De vill heller inte äta ofta. Det kändes skönt att få snacka med henne och få reda på lite mer. Hon sa även att den sjuke hade lätt för att bli arg och grinig och det är ju Kjell. Men hon sa även att jag inte får ta det på mig. Han är inte arg på mig utan på sin sjukdom och besviken på sig själv. Det förstår jag ju fullständigt och det visste jag ju från förr, men det är inte lätt att leva med en som är så arg.
Jag blev faktiskt lite rädd när hon sa att jag fick vara beredd på att Kjell bara plötsligt kan dö i sin säng. Usj, va hemskt att hitta honom död......... :((( Hoppas jag slipper det.

Kl.18 kom Kjell hem igen så det tog 8 timmar allt som allt. Då var det en helt underbar taxichaufför som körde hem honom, ej svensk. Han hjälpte Kjell och var så trevlig och glad.
Så skulle alla chaufförer vara.
Nu är det bara att vänta på svaren från röntgen.

Så har jag även bytt ut min säng idag. Har ju delat på dubbelsängen och satt en säng på var sida i sovrummet. Det blev lättare för Kjell på så sätt för han har ju en "manick" som höjer och sänker sängen så det hade inte funkat om de stod ihop. Dubbelsängen var två 80cm sängar. Nu bytte jag ut min 80 säng till en 105 säng. Kanske kan jag sova lite bättre då.

En julskinka till har jag också gjort idag. Den blev god. Det är så gott att ha på mackan.
I morgon ska jag baka lite kakor till Bertil. Serinakakor. Han gillar dom så mycket och ville ha en "laddning"... ha ha.... kakmonster.

Serinakaker.

Jag hörde någonstans att "Livet är inte dagarna som passerat, utan det är dagarna som kommer". Ja, kanske är det så, men då har jag i såfall inget bra liv att se fram emot den närmaste tiden. Fast jag kan ju bara önska och hoppas att det blir bra igen någon gång.

Ja det var allt för denna gången.

Ha det gott alla.



Kram Lill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar