måndag 18 oktober 2010

Jag har varit i Norge.

Hej på er alla.
Ja så har man varit i sitt hemland, Norge.
Jag och en kompis åkte upp till min bror, Roy, i torsdags. Han bor på Dilling, Moss, där jag är född. Det var jättemysigt att träffa han och hans barn, Pernille, Emil och Marius.
Roy är jätteduktig med sina barn och de är helt underbara. Jag har en jätteduktig bror som ser till barna framför sig själv. Det är säkert inte alltid så lätt att vara ensam förälder, men han klarar det gallant. Barna är alltid så fint klädda och hemmet är välstädat och fint. Sen har han ju sin cancer att kämpa med också och det är nog inte lätt. Jag beundrar min lillabror som klarar av allt detta helt på egen hand.
Dagen vi kom upp så satt vi och snackade till långt på natt. Det var så trevligt och avslappnande.

Fredag så åkte vi alla tre till Mosseporten center och handlade. Jag fick köpt en massa julklappar till mina barn. Hela dagen var vi ute och gick i affärer. Sen gjorde vi middag och satt och myste igen på kvällen.

Här började vi vår "shopping-ronda".....

Och här är min bror Roy.

Lördag gick jag och min kompis upp tidigt och åt frukost, sen åkte vi in till Rema 1000 när det öppnade kl.8. Då var det mat vi handlade. Jag köpte in allt till julen, surkål, röd saftsås, sursild, julekorv, lingon, julebrus, kneip, brunost, nökkelost och en massa annat. Gott att ha det avklarad innan det blir halt på vägarna. Ja och så köpte jag lungemos som Kjell älskar.
Vi var i hur många affärer som helst. Var även på Jula och köpte en utelampa till altanen här och på Jysk och köpte ett skoskåp.

Skoskåpet.

Utelycktan........

den kommer bli fin här.

När vi handlat klart åkte vi hem till Roy igen och åt lite mat, sen packade vi bilen inför hemresan. Åkte upp till mammas grav och planterade lite ljung där och tände ljus. Sen åkte vi till Fredrikstad och hälsade på min moster, Solfrid och hennes man, Konrad. Det var så fint att träffa dom igen. Tiden bara "flög iväg" och så var det dags att bege sig hemåt.
Vi stannade på Nordby och handlade lite till. Sen bar det raka vägen hem till min kompis i Vänersborg. Där packade vi över mina saker till min bil och jag åkte hem. Var hemma strax efter kl.21.30.
Jag var jättetrött när jag kom hem och efter att ha packad och fryst in all mat så gick jag till sängs.

Innan jag åkte till Norge i torsdags så ringde jag Näl och frågade hur det var med Kjell. Det var mellan kl.13 och 14 jag ringde. De sa att allt var bara bra. Fick inte snacka med honom själv, men de lovade att hälsa honom så gott ifrån mig. De lovade även att ringa mig om det tillstötte honom något.
Igår, söndag, så snackade jag med honom. Han var mycket ledsen och gråt. De hade inte sagt att jag hade ringt, men det allra värsta var att han hade fått en propp i hjärnan igen i torsdag vid 12 tiden. Minst en timma INNAN jag ringde och de sade inget till mig. Bara att allt var bra. Helt otroligt. Hur kan de göra så? Hade jag vetat det så hade jag ju inte åkt till Norge. Då hade jag ju så klart åkt till Kjell istället. Ja man blir chockad över hur de kan behandla människor.
Idag ska jag åka ned till Näl och snacka med läkarna. De ska minsann få höra vad jag tycker om detta.
Kjell trodde att han skulle få komma hem idag och det är bra för honom, men väldigt oroligt för mig. Vad om han får en propp igen? Han får ju inte medisinen som stoppar propparna längre på grund av att han blöder i lungorna.
Jaja, det ska nog gå det med.

Ha det gott alla.

Kram Lill.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar