söndag 28 februari 2010

GRATTIS ROY på din födelsedag.



Jag vill passa på att gratulera min bror på födelsedagen idag den 28.
GRATTIS Roy.
Hoppas du får en fin dag.




Hej på er alla.
Härligt att det nu har börjat töa och bli lite varmare. Nu återstår det bara att se hur länge det varar. Mer snö och kyla skulle det bli säger dom på tv. Usj. Nu vill jag att våren ska komma. Det är ju så blött ute nu när det töar. Tänk när all denna snön smälter. Vilka vattenmängder det kommer bli.

Så tänker jag på de stackarna i Chile som vaknade av jordbävningen kl.03,30 förra natten. Och de på Hawai som träffades av Tsunamin strax efter kl.23 ikväll, ( ja igår blir det ju för kl är över midnatt). Usj va hemskt. Vi kan skatta oss lyckliga som slipper något sådant. Kraften i jordbävningen var enorm och USGS, United States Geological Survey, uppmätte skalvet till 8,8 på Richterskalan vilket gör den till den kraftigaste i världen i år och nästan tusen gånger kraftigare än det skalv som drabbade Haiti tidigare i år. Efter det största skalvet i Chile kom det 33 efterskalv. Det kraftigaste av dom var på 6,1.








Har själv varit med om att känna av en jordbävning för några år sen då jag var utomlands. Den var på 4,3 så den var ju inte så stor, dessutom var jag långt därifrån så jag kände bara hur allt skakade.

Hörde på TV idag att tsunamin har en fart på 700km. Tänk det. Jag tycker det går fort när jag kör bilen i 120. Tsunamin väntas ju drabba många ställen. Nya Zeeland och Australien har gått ut med varningar till invånarna.


Stephen och Katie.

Wyatt.............


Så glad och underbar..........

Så vill jag berätta om en sann tragedi. Om paret Stephen Garcia och Katie Tagle och deras son Wyatt Garcia, 10 månader.
Katie lämnade Stephen och han ville inte leva utan henne. Han försökte på alla sätt att få tillbaka henne, men det lyckades inte. Då tog han livet av sonen och sen sig själv. Detta hände den 31 januari i år. Några timmar efter de dog fortsatte han "berätta" för världen hur han mådde. Någon eller några lägger ut meddelanden från honom på Facebook. Där står det "Du kan inte göra oss illa längre. Nu kan vi också vara lyckliga. Jag vet att Gud välkommnar vår son med öppna armar".



Hur kan någon göra såhär? Den lilla hade ju bara hunnit till början av sitt liv. Så många år som togs ifrån honom.




Nej nu får det vara nog med tråkigheter. Jag blev jätteglad idag då en underbar vän till mig skickade detta till mig. Hon skrev såhär: " Ibland behöver man bara höra det! Du är en fantastisk kvinna, en vacker mamma, du gör ett enormt och utmärkt jobb, du ger möjligheter för de du älskar, även om det inte nödvändigtvis alltid känns så, du är älskad och uppskattad!" Detta satte jag så stort värde på. Tänk att några få ord kan få en att känna sig så glad. Tack Catti för dessa ord.

Ja detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla.



Kram Lill.


1 kommentar:

  1. Hei Lill. Opp sent eller kanskje tidlig ser jeg. Er vel ikke så uvanlig det. :) Tragisk dette jordskjelvet (skjelvene) i Chile. Vi fikk oss et ekstra stikk i går da vi fikk høre det, svoger til datter vår bor der med familien, men alt er bra med dem vet vi nå.

    Det er mange triste ting rundt oss i verden, slik som med paret du forteller. Folk som gjør slik må være svært fortvilt. Bare en kunne ha gjort noe, tenker jeg.

    Ellers var det da et svært så vakkert bilde du hadde funnet av din bror. Jeg har en mistanke om at det er en annen :) Sender gratulasjoner til Roy med det samme jeg også samtidig som jeg sender de beste helge og ukehilsener til deg og Kjell fra Trondheim.

    SvaraRadera