fredag 10 maj 2019

Såhär är det hos mig nu.

Hej på er alla.
Hoppas ni har det bra och kan njuta av våren. Här är det ömsom sol och regn. Jag kallar dom inne och utedagar.
Växthuset har jag fått upp nu och ska göra i ordning där så fort det slutat regna. Har en massa växter som ska ut. Potatisen är redan nere i sina pallkragar.
Har även köpt hem brädor för att sätta upp en vägg på ena sidan altan. Nu saknas det bara ett fönster jag kan sätta i för lite ut syn mot vägen.
Sen ska det även bytas fönster från altanen in mot stora hallen. Det är snart klart.
Och sen som pricken över i, ska jag köpa ett loungeset och göra det riktigt mysigt på altanen.
Nu har jag äntligen fått hem Pärlan, en Volvo V70. Tråkigt utan bil när man bor såhär, men nu kan jag tuta, gasa och köra hur mycket jag vill. Och såklart så länge jag har råd med dessa höga bensinpriser. Tänk när jag flyttade till Sverige kostade bensinen 1,20kr. Det var skillnad det. 10 liter för 12kr. (1975)
Min Pärla :)

Växthuset uppe.

Hagel nu????

Denna stolen vill Lheo ha med sig hem. Och det får han såklart :)

Fönstret som ska glasas och målas vitt och sen sättas in. Växthuset inuti. 6 m långt, 3 m brett.

Jaja, jag ska inte klaga. Har det underbart här och trivs som fisken i vattnet. Det ända tråkiga är ju att ingen har tid eller ork att ta sig hit. Förutom mina barn, Bertil och Pelle. Ser så fram emot att Inger kommer en tur i juni. Då hoppas jag det är sol så vi kan mysa ute.
Lite orolig är jag för mig själv. Blir så ofta yr och allt snurrar. Gick upp till andra våningen för några dagar sedan. Har ju ett vinterisolerad rum däruppe + förråd. Skulle hämta ner en piedestal, men på toppen av trappan blev jag så yr och allt snurrade till. Kunde inget göra och det kändes  hämskt. Det var som om jag bara blev kastat ut i tomma intet och ramlade ner hela trappan. Slog mig ganska mycket, men som tur hade jag inga vassa föremål därner så det gick bra. Ont, ja, men inget allvarligt. Nu har jag inte vågat gå upp dit igen förrän jag har någon hos mig.
Ha det gott alla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar