tisdag 30 april 2019

Ett kort inlägg.


Hej på er alla. Hoppas ni har det bra och njuter av våren med allt som hör därtill.
Jag är just nu i Högstena hos Pelle. Varit här några dagar nu. Båda mina pälsklingar är med. Happy och Sookie. Nu fick Sookie träffa sin bror Linus och Happy sin morbror. Happy och Linus leker och busar, men Sookie bara "morrar" när han kommer för nära. Linus är en sååå underbar katt. Stor och fin och pälsen är tjock och glansfull eftersom han är så mycket ute.
I söndags när Pelle grejade med veden låg han hela dagen på sitsen i lastmaskinen och brydde sig inte alls om alla ljud från motorsågen.

Nu har jag varit här snart en vecka och längtar hem. Hem till min goda säng och till de mina. 
Vill sätta upp plasten på tunnel-växthuset nu så jag kan sätta ut plantorna där.
Ska ha med mig hem en stor del av de saker som fortfarande står hos Pelle. Blomlådor, vattenkannor, jord, Lheos badpool mm
Nu saknar jag min bil. Tror jag får den till helgen. Behöver kunna ta mig ut och köpa baby garn och börja på min stickning. ;) ;) 
LÄNGTAR :) :)
Ska även ta med mig hem en massa växter härifrån gården. De ska ändå bort när Pelle börjar gräva.
 för jordvärmen.
Har hunnit städa här och gjort en del matlådor. Bortskämda Pelle haha, men vi hjälps åt. Jag gör en del för han och han hjälper mig. Hihi....scratch my back .....osv.
Pelle är underbart snäll och även om vi inte längre är ett par så är vi goda vänner och hjälps åt. Det känns skönt. Vill inte förlora min bästa vän.
Har även varit och träffat Pelles syster, Inger. Hon bjöd på så god mat. Och som alltid hade vi en jättetrevlig tjejkväll. Kan prata med henne om ALLT och det jag säger går ALDRIG vidare. 
Systerlig puss på kinden.


Så börjar det faktiskt gå upp för mig på riktigt att vår lillabror inte finns hos oss mer. Det gör så fruktansvärt ont. Kan inte sluta tänka på när han sa att han var så rädd för att dö, men nu är han hos mamma, pappa och Kjell och de tar hand om honom. Älskade Roy. Han i sin tur vakar över sina barn som han älskade så mycket.
Ja jag kan fortfarande inte sluta gråta över honom och över hur hans ex behandlade mig. Det är så lätt att ljuga på en som är död och inte kan försvara sig. Jag åkte inte upp till begravningen på grund av hans ex. Kände mig inte välkommen, men jag är så glad att våra bröder Frank och Jan åkte upp och bar kistan. 
Jag hoppas Roys barn kommer och hälsar på i sommar. De är alltid välkomna hos mig.
Och Tone också som alltid ställde upp för Roy. Och jag tackar vår bror Jan som åkte helt från Vara i Sverige för att köra Roy till Radiumhospitalet i Oslo när ingen av de i Norge ville. Stackars vad Roy måste haft det svårt i de 16 åren. 

Ja nog om allt detta. Jag är såå glad att våren är här och att jag kan sätta upp växthuset igen. Plantorna växer och frodas och liksom "skriker" nu vill vi ut i växthuset :) Haha...
Ja jag hoppas på lika stor avkastning som förra året. Vilken underbar känsla att gå i växthuset och ta en tomat eller gurka och bara äta som de är. Mums... såååå gott :)
I morron åker jag hem, hoppas jag. Är ju beroende av den som har bil, men senast onsdag är jag hemma igen. Pelle kör hem mig.
Sen den 4 är det kosläpp och det vill Lheo och Melissa se. De tycker det är så roligt att kossor och kalvar blir såååååå glada för att komma ut på bete. Underbart.
Nu slutar jag för denna gång. 
30 är det idag och min bror Frank fyllde 66 igår den 29, ville grattat han, men har inget telefonnummer. Vi brukar "prata" genom Jan.
Jaqg säger i allafall GRATTIS Frank.
Detta var allt för denna gång.
Ha det gott alla,





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar